
Επιλογής
Επιλογής
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ | 3 |
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ |
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Μετά το πέρας του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση: να γνωρίζουν τους σημαντικότερους λογοτέχνες και τα σπουδαιότερα λογοτεχνικά/καλλιτεχνικά ρεύματα από την αρχαιότητα έως και τον 21ό αιώνα. να εξοικειωθούν με την έννοια της Παγκόσμιας Λογοτεχνίας ως κατηγορίας παραγωγής, έκδοσης και διακίνησης των λογοτεχνικών κειμένων διαφορετικών ειδών και πολιτισμών, από την αρχαιότητα ως τον 21ο αιώνα. να κατανοούν τις συνθήκες και την εποχή στην οποία διαμορφώθηκε το κάθε λογοτεχνικό έργο, καθώς επίσης και τις προσδοκίες του κοινού, στο οποίο απευθυνόταν κάθε συγγραφέας. να ερμηνεύουν κειμενοκεντρικά το περιεχόμενο, τους χαρακτήρες και ήρωες, την πλοκή καθώς και τα λογοτεχνικά, αφηγηματικά και δραματουργικά μέσα που χρησιμοποιούν οι συγγραφείς. να εξηγούν την απήχηση του κάθε έργου από την εποχή που συντέθηκε μέχρι και τη σημερινή εποχή, καθώς και την πρόσληψη του κάθε λογοτεχνικού είδους διακειμενικά και διεπιστημονικά. να προσδιορίζουν και να αναλύουν την παιδευτική αξία της Παγκόσμιας Λογοτεχνίας και την σχέση των συγγραφέων και των έργων τους με το παγκόσμιο κοινό
|
|
Γενικές Ικανότητες | |
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
Αναζήτηση πληροφοριών με τη χρήση τεχνολογιών Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Συμβολή στην επεξεργασία ιδεών και στην παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελαμτικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Κατεξοχήν προαγωγή της ελεύθερης σκέψης, αναγκαίας για κάθε άνθρωπο και ιδίως για κάθε επιστήμονα και εκπαιδευτικό.
|
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. | Πρόσωπο με πρόσωπο. | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές | Ναι, στην επικοινωνία με τους φοιτητές. | ||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα: ελληνική
Μέθοδοι: διαμορφωτική, ενδιάμεση δοκιμασία για λόγους εξοικείωσης με την ύλη (χωρίς βαθμολογική σημασία) και ιδίως γραπτή ή προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
|
Γενική Βιβλιογραφία Auerbach Erich, Μίμησις. Η εικόνα της πραγματικότητας στη Δυτική Λογοτεχνία, μτφ. Λ. Αναγνώστου, ΜΙΕΤ, Αθήνα 2005. Bassnett Susan, Συγκριτική Γραμματολογία. Κριτική εισαγωγή, επιμ.- μτφ. Δημήτρης Τζιόβας, Πατάκης, Αθήνα 2000. Bloom Harold, Ο Δυτικός Κανόνας. Τα βιβλία και τα σχολεία των εποχών, μτφ. Κατερίνα Ταβαρτζόγλου, εισ.-επιμ. Δ. Αρμάος, Gutenberg, Αθήνα 2007. Birus Hendrik, «The Goethean Concept of World Literature and Comparative Literature», Comparative Literature and Culture vol. 2, issue. 4, Purdue University Press, 2000. Brunel Pierre, Pichois Claude, Rousseau André-Michel, Τι είναι η συγκριτική γραμματολογία;, πρόλ.-μτφ.-σημ. Δ. Αγγελάτος, Πατάκης, Αθήνα 1998. Damrosch David, What is World Literature?, Princeton University Press, Princeton 2003. Michel Espagne, Michael Werner (Eds.): Transferts. Les relations interculturelles dans l'espace franco-allemand (XVIIIe et XIXe siècle), Editions Recherche sur les civilisations, Paris 1988. Πολίτου-Μαρμαρινού Ελένη, Η Συγκριτική Φιλολογία. Χώρος, σκοπός και μέθοδοι έρευνας, Καρδαμίτσας, Αθήνα 1981. Πολίτου-Μαρμαρινού Ελένη, Συγκριτική Φιλολογία. Από τη θεωρία στην πράξη, Gutenberg, Αθήνα 2015. Ειδική Βιβλιογραφία Bigsby, C. W. E., Νταντά και σουρρεαλισμός, μτφ. Ε. Μοσχονά, Ερμής, Αθήνα, 1989. Βιρτζίνια Γουλφ, Γράμμα σε έναν νέο ποιητή και άλλα κείμενα, μτφ. Θ. Σκάσσης, Πατάκης, Αθήνα 2015. Dobbs, Ronnie (Ed.), Don Quixote and the History of the Novel. Cambridge University Press, Cambridge 2015 Έσσλιν, Μάρτιν, Το θέατρο του Παραλόγου, μτφ. Μ. Λυμπεροπούλου, Δωδώνη, Αθήνα 1996. Furst, Lilian, Η προοπτική του ρομαντισμού. Μια συγκριτική μελέτη των ρομαντικών κινημάτων στην Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, μτφ. Κ. Σύρμα, Ψυχογιός, Αθήνα, 2001. de Grazia, Margreta & Wells, Stanley, The Cambridge Companion to Shakespeare, Cambridge University Press, Cambridge, 2006. Graziosi Barbara, Greenwood Emily (Eds.), Homer in the Twentieth Century. Between World Literature and the Western Canon, Oxford University Press, New York 2007. Highet Gilbert, Η κλασική παράδοση. Ελληνικές και ρωμαϊκές επιδράσεις στη Λογοτεχνία της Δύσης, μτφ. Τζ. Μαστοράκη, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2000. Hughes, Edward J (Ed.), The Cambridge Companion to Camus, Cambridge University Press, Cambridge 2007. Καμύ, Αλμπερ, Ο Μύθος του Σισύφου. Δοκίμιο για το πάραλογο, Καστανιώτης, Αθήνα 2010. Καψωμένος, Ε., “Καλή ’ναι η µαύρη πέτρα σου”. Ερµηνευτικά κλειδιά στο Σολωµό, Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», Αθήνα 1992. Masini Beatrice, Βιρτζίνια Γουλφ, μτφ. Β. Νίκκα, Πατάκης, Αθήνα:2008. McFarlane James, «The Mind of Modernism», in Malcolm Bradbury and James McFarlane (ed.), Modernism, A Guide to European Literature 1890-1930, Penguin, Harmondsworth, 1991, σ. 71-93. Moody, A. David (Ed.), The Cambridge Companion to T. S. Eliot. Cambridge University Press, Cambridge 1994. Rosner, Victoria (Ed), The Cambridge Companion to the Bloomsbury Group. Cambridge University Press, Cambridge 2014. Σαρτρ, Ζαν Πωλ, Τι είναι η λογοτεχνία; μτφ. Ε. Τσελέντη, Μεταίχμιο, Αθήνα 2006. Σεφέρης, Γιώργος, Δοκιμές. Πρώτος τόμος (1936-1947), Ίκαρος, Αθήνα 1984. Στάινερ, Τζόρτζ, Τολστόι ή Ντοστογιέφσκι, μτφ. Κ. Σπαθαράκης, Αντίποδες, Αθήνα 2015. Stromberg, N. Roland (επιμ.), Realism, Naturalism and Symbolism. Modes of Thought and Expression in Europe, 1848-1914, Harper Torchbooks, Νew York 1968. Turner, C.J.G., A Karenina Companion, Wilfrid Laurier University Press, Waterloo, 1993. Wellek, René, «The Concept of Realism in Literary Scholarship», in Concepts of Criticism, Yale University Press, 1963 222-255. Vitti, Mario, Φθορά και λόγος· εισαγωγή στην ποίηση του Γιώργου Σεφέρη, Εστία, Αθήνα, 1978. Φαρίνου-Μαλαματάρη, Γεωργία (επιμ.), Εισαγωγή στην πεζογραφία του Παπαδιαμάντη: Επιλογή κριτικών κειμένων, ΠΕΚ, Ηράκλειο 2005.
|